نخستین معماهای بازیهای ماجرایی نیز تنها برای آشنایی افراد با روند حل معماها، ترکیب آیتمها یا بررسیشان در کولهپشتی طراحی میشوند. حتی مجموعهی دارک سولز با سختی بیپایان و طاقتفرسایش نیز روند بسیار بسیار سختتری را در مرحلههای پایانی معرفی میکند. آن ها بر این باورند که فعالیت بدنی و فکری توام می تواند رشد و پویایی افراد برای استفاده از خلاقیت و همیاری را بالا ببرد. و در حال حاضر در ایران نیز توسط تیمهای مختلف ارائه میشود. اولین مجموعه فرار در سال ۲۰۰۷ در کیوتو ژاپن توسط شرکت SCRAP با یک اتاق برای یک گروه ۶ نفره افتتاح شد.
• اینکه هر سرنخ چه مقدار از مسیر فرار را برای بازیکنان آشکار می کند به مخاطبان شما جدیدترین متد تیم سازی مدیران بستگی دارد. برای دانشآموزان، آشکار کردن کل معما از طریق برخی مسائل حسابی میتواند به خوبی برای حفظ هیجان بازی کارآمد باشد. برای بزرگسالان، ممکن است بخواهید آنها را وادار کنید تا هر عدد را به صورت جداگانه دنبال کنند. • وقتی صحبت از پنهان کردن سرنخ ها به میان می آید، قدرت تخیل شما محدود می شود. در مورد موضوع خود فکر کنید و هر موضوع مرتبط احتمالی را در اتاق فرار طوفان فکری کنید. به این فکر کنید که چگونه می توانید تمام اشیاء داخل محیط را به یک مخفیگاه تبدیل کنید.
۱۰ اشتباه رایج در اتاق فرار که نباید انجام بدیم
آموزش پیاده سازی اتاق فرار در خانه، کلاس درس و پارک با هدف آموزش و کسب درآمد | allescape
سرنخ ها باید مکمل هم و در ادامه یکدیگر قرار گرفته باشند آماتور ترین روش سرنخ دهی ارائه مستقیم آنها به بازیکن است باید مشخص باشد هر سرنخ مرتبط با کدام معما می باشد. ارتباط بین این سرنخ و معما یکی از ویژگی های اتاق فرار خفن است. دکور این خانه و معماهای جالب توجه آن اتمسفر خیلی خوبی را برای بازی ایجاد میکنند که شما را به خوبی درگیر میکنند.
مرحله سوم در طراحی اتاق فرار:
رنگ نارنجی نیز درصورتیکه بهطور متعادل استفاده شود (بیشازحد استفاده نشود)، میتواند باعث افزایش اعتمادبهنفس و هیجان شود. بازیکنان میتوانند برای حل معما زمان مختلفی را اختصاص دهند؛ اما مهم این است زمانی که بازیکن متوجه میشود معما چگونه حل میشود، آن معما بیش از پنج دقیقه طول نکشد. همچنین زمان دستیابی به سرنخ معما نباید بیش از یک دقیقه باشد. همچنین ایجاد تفکیک میان سرنخهای هر معما در عین حفظ کردن توالی و سناریوی داستان الزامی است. بدان معنا که یک سرنخ باید تا حد خوبی مشخص باشد که مرتبط با کدام معما است.
۱. اتاق فرار توهم
در نهایت سناریویی رو انتخاب کنین که تکراری و خسته کننده نباشه، واقعی باشه و با بهره مندی از المان های زیبایی شناسی گیرا و جذاب باشه. بعد از نوشتن سناریو، اونو برای دوستان و آشنایان بفرستین و از نظراتشون استفاده کنین. در مسیر تصحیح سناریو همه جنبه ها و نکات ریز رو در نظر بگیرین تا در انتها به سناریویی متفاوت و خاص برسید. شاید مقالات سایت ما، برای پیدا کردن اسم صورت فلکی مد نظر کمکتون کنه.
- نقاط طرح اصلی را که شرکت کنندگان با آن مواجه خواهند شد، یادداشت کنید.
- این بازی ۱۰۰ دقیقه زمان نیاز دارد و برای انجام آن بایستی ۴ تا ۱۰ نفر باشید.
- ممکن است اتاقی که شما در آن هستید، دیوارهایش کاملاً ساده به نظر برسد.
- بازیهای شکار گنج، بازیهای معمایی و گروهی هستند که در فضای باز انجام میشوند.