بازاریابی همیشه باید یک قدم جلوتر از تولید محصول باشد تا بتواند نیاز مخاطب را شناسایی و او را به خرید ترغیب کند. هدف بازاریابی مشتری؛ شناسایی و بازاریابی محصولات یا خدمات به مشتریان فعلی، حفظ آنها به عنوان مشتری وفادار و توسعه آنها به عنوان حامی برند است. تعریفی جسورانه که به ما میگوید هر کاری که میکنیم بخشی از بازاریابی ماست. این یعنی بازاریابی به تحقیق، طراحی محصول، قیمتگذاری و تبلیغات محدود نمیشود و کوچکترین مسائل کاری از جمله نحوه پاسخ دادن به تلفن و سرعت ما در حل مشکلات را شامل میشود. تعریف اتحادیه بازاریابی آمریکا (American Marketing Association یا AMA) نتیجه سالها بحث است و تعجبی هم ندارد که یک نگاه جامع، ولی دقیق به بازاریابی را ارائه میدهد.
- این شرکت از تمام این فضاها برای پشتیبانی از کمپینهای گوناگون هر سه ماهه استفاده میکند و از طریق این کمپینها مشتریان راغب را تولید میکند.
- محققان بازار از چندین تاکتیک برای جمعآوری اطلاعات استفاده میکنند.
- بازاریابی معرف یا Affilate Marketing با استفاده از تبلیغات شخص ثالث تلاش می کنه تا علاقه مشتری رو به محصول یا خدمات یک شرکت جلب کنه.
- اما هنگامی که بخواهید از این رویکرد استفاده کنید ممکن است این شخصیتهای باعث انتقال نادرست پیامهایتان شوند.
- اغلب اوقات، ما یکی از گروههای سنی را از میان دیگران بهعنوان بازار هدف – که در مقالهٔ بازار هدف هم این موضوع را کامل بررسی کردم – انتخاب میکنیم؛ مثلاً والدین کودک خردسال، زوجهای بدون فرزند، مادران مسن.
- اطلاعاتی که در خصوص ارزش ویژگیهای محصول اصلی ( هسته مرکز محصول ) است.
با عمیق شدن در تجربه یک مشتری خاص، دقیقاً به مشتریان بالقوه نشان میدهید که چگونه میتوانید مشکلات آنها را رفع کنید. تیمهای بازاریابی از پرسونای خریدار برای درک و تحلیل بازار هدف و جذب مشتری جدید استفاده میکنند. قطعاً این روش مؤثر است؛ اما به زمان نیاز دارد و همانطور که میدانید، زمان یعنی پول. مشتریانی که به عنوان یک فرد، مصرف کنندهی نهایی محصولات هستند و سازمانها و کسب و کارهایی که مشتری یک کالا یا خدمت هستند.
رفتار خریدار سازمانی
مهمترین چیز در هر کسب و کاری این است که مشتریان، از ما خوشحال و راضی باشند، سفر مشتری خوبی داشته باشند و در نهایت همه این عوامل باعث شود که شما را تبلیغ کنند. این اطلاعات می تواند از وب سایت شرکت ها یا فروشگاه ها و … بدست آیند. یکی از بزرگترین چالش هایی که هر بازاریاب با آن روبروست، بدست آوردن اطلاعات با کیفیت مشتری می باشد که برای فروش مناسب باشند. بازاریابی همواره به این مساله میپردازد که چگونه در زمان مناسب و مکان مناسب با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. یعنی شما باید جایی به سراغ مخاطبان بروید که اکثر وقت خود را در آنجا سپری می کنند. در بازاریابی ویروسی، مصرف کنندگان تشویق می شوند تا اطلاعات مربوط به کالاها یا خدمات شرکت را از طریق اینترنت به اشتراک بگذارند.
بازاریابی، هنر ایجاد یک ارتباط جادویی است
به عنوان مثال همچنان برندها از بیلبوردهای تبلیغاتی بهره میبرند، همچنان بازاریابی تلفنی رواج دارد، همچنان ما شاهد چاپ تبلیغات مختلفی در روزنامهها و مجلات هستیم. بر خلاف استراتژی بازاریابی، برنامه بازاریابی بر یک چارچوب زمانی خاص تمرکز دارد. چه برنامه شما یک سال، نیمسال یا حتی فقط سه ماه را پوشش دهد، باید به طور مرتب به آن مراجعه کنید تا مطمئن شوید که کمپینها و طرحهایی که اجرا میکنید مطابق با اهداف اصلی شما هستند.
بازاریابی مساوی است با مشتریمحوری
محتوای منحصربهفرد شما باید با پلتفرم مشخصی متناسب باشد که آن را به اشتراک میگذارید تا بتوانید توجه به این پست را بیشتر کنید. دسترس پذیری و منابع شبکه را زیر نظر بگیرید و از رخداد ها با خبر شوید. اگر نمی دانید چطور کمپین تشکیل بدهید پیشنهاد می کنیم این کار را به ما بسپارید. کسب حداقل 1000 دنبال کننده جدید در حساب اینستاگرام شرکت XYZ، تا 30 فروردین 1400. حتی روندهای اجتماعی-اقتصادی بر ماهیت و ساختار بازار تأثیر خود را خواهند گذاشت. نمونه های عمده آنلاین عبارتند از نمایشگاههای تجاری، شبکهها و تعاملات گفتاری شخصی.