چگونه کمپین تبلیغاتی در گوگل راهاندازی کنیم؟

در این حالت، بیننده در حین، قبل یا بعد از اینکه ویدیوی مورد هدف شما، میتواند تبلیغتان را مشاهده و پس از کلیک بر آن وارد سایت شما شود. در ادامه به بررسی نحوه کار ادوردز و نحوه چگونه استفاده کردن از این سامانه خواهیم پرداخت تا بتوانید حداکثر بازده از آن را بدست آورید پس تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید. این موضوع پس از مدتی به شما کمک خواهد کرد که بدون استفاده از گوگل ادوردز و با روشهای سئوی داخلی، تکنیکال و خارجی بتوانید در رتبههای بالای google SERP ظاهر شوید. شاید دو خط بالا کمی گنگ بوده و نتوانسته باشید محتوای کلام را درک کنید پس بهتر است با مثالی دیگر توضیح داده شود. به این صورت که مشخص میکنند تبلیغات شما در صورت جستوجوی چه عباراتی به کاربران نمایش داده نشوند.

البته تعداد رقبا و هزینهای که هر رقیب روی کلمات پرداخت میکند و رقابت کلمههای کلیدی در جستوجوی گوگل میتواند در هزینه تبلیغات گوگل تاثیرگذار باشد. تفاوت گوگل ادز و سئو بیشتر در نحوه پرداخت مالی است. همان طور که پیشتر گفتیم، در این سیستم، شما فقط زمانی هزینه پرداخت میکنید که کاربر روی لینک تبلیغ شدهی شما در صفحهی نتایج گوگل، کلیک کند. به همین دلیل، به آن پرداخت در ازای کلیک میگویند. به همینهم ین دلیل، یک مزایدهی آنلاین راه میافتد. در همین زمینه سایت پلازا با بررسی راه های مسدود سازی پاپ اپ بدنبال یک راه حل مفید برای شما عزیزان است که در ادامه میتوانید به ویژگی و اطلاعات بیشتری در این خصوص دسترسی داشته باشید.

صفحه مربوط به Google Adwords در ایران مسدود است ! همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، ایران از جانب گوگل تحریم شده است. امکان فعال کردن تبلیغات مغایر با موازین جمهوری اسلامی ایران مانند تبلیغ VPN وجود ندارد. اگر تبلیغ شما نرخ کلیک بیشتری نسبت به تبلیغ های قبلی داشته باشد برای شما یک مزیت محسوب میشود و روی کیفیت تبلیغات در گوگل (Quality Score) شما تاثیر مثبت میگذارد. سرویس تبلیغات در گوگل به مشتریان این امکان را میدهد که علاوه بر آن که سایتهایشان بر حسب رتبهای که الگوریتمهای گوگل به آنها اختصاص دادهاست در نتایج جستوجو نمایش داده میشود، بتوانند سایتهایشان را در همان صفحه اول نتایج جستجوی گوگل برای کاربرانی که جستجوهایی مرتبط با کسب و کار و وبسایت آنها میکنند به صورت تبلیغات کوتاه در فرمتهای مختلف به نمایش بگذارند. به عنوان مثال اگر کمپین­های تبلیغاتی این پلتفرم را به درستی تنظیم و اداره نمایید، امکان اینکه مشتریان هدفمند زیادی به سمت وب سایت شما روانه شوند، بسیار بالا است. میتوانید یکی از پنج نوع کمپین را در Google Ads انتخاب کنید و استراتژی تبلیغاتتان را بر مبنای آن تنظیم کنید. برخی برای انواع خاصی از مخاطبان مناسب هستند، در حالی که برخی دیگر بسته به قابلیت شخصیسازی آنها، به گونهای متفاوت تنظیم میشوند.

پس از ثبت کسب و کار امکان ارائه تصاویر کسب و کار برای جلب توجه بیشتر مشتریان نیز وجود دارد که البته این کار کاملا ضروری نیست و به خود شما بستگی دارد. این سرویس در سال 2000 به دنیا معرفی گردید و پس از آن توانست به جایگاه ارزشمندی دست پیدا کند. گوگل ادز یا گوگل ادوردز، سرویس تبلیغات آنلاین شرکت گوگل است که به کسبوکارهای کوچک و بزرگ کمک میکند به مشتریان جدید و بیشتری دست یابند و بدون گذر از الگوریتمهای پیچیدهی رنکینگ گوگل، در معرض دید مخاطبان بیشتری قرار بگیرند. در ایران، شرکتهای مختلفی هستند که راهاندازی و اجرای کمپینهای تبلیغاتی گوگل ادز را برای مشتریان خود، انجام میدهند. بهطور معمول مالکان وبسایت میتوانند از پنج کمپین مختلفی که گوگل در اختیار آنها قرار میدهد استفاده کنند. اما این متن از قسمت های مختلفی تشکیل شده است.

یا اینکه تبلیغات گوگل شما می تواند یک قشر از مشتریان را تشکیل دهد که علایق خاصی دارند. در این حالت، باید صبر کنید تا مشتریان روی لینکهای تبلیغاتی کلیک کنند و از طریق محتوای نابی که برای آنها آماده کردهاید به سرعت به رتبههای خوب گوگل دست پیدا کنید. این دستاوردی است که افزایش آگاهی از برند یا Brand Awareness برای یک کسبوکار به ارمغان میآورد! افزونه دیگر نیز sitelink است که به تبلیغدهنده امکان میدهد که علاوه بر صفحه فرود اصلی، کاربران را به صفحات دیگری نیز بفرستند و البته حجم تبلیغ، بزرگتر میشود و احتمال کلیک آنرا افزایش میدهد.

طبیعی است فکر کنید که هرچه شعاع شما بزرگتر باشد، تجارت بیشتری را به دست میآورید، اما این طور نیست. آژانسها ملزم به شرکت در آزمونهای گواهینامه مجدد هستند تا اطمینان حاصل شود که آنها بهخوبی از آخرین تغییرات تبلیغات گوگل و PPC مطلع هستند. ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد! ترجمه یک فرایند تصمیم گیری مشتمل بر داوری درباره ی هر کلمۀ ترجمه شده و بهترین شیوه ی ترجمۀ آن است.در یک پروژه ترجمه انگلیسی به فارسی با دیدن کلمه water باید دقت فراوانی به خرج داد تا بتوان معنی مد نظر نویسنده را به زبان مقصد ترجمه کرد.

چون تبلیغات در گوگل موقتیه اما بالا اومدن در نتایج گوگل از طریق سئو SEO حداقل تا چند ماه موندگاره . اگرچه با استفاده از متدهای سئو SEO می تونید مدت زمان بیشتری در صدر نتایج گوگل دیده بشید اما به هر حال اگر رقیب هاتون زرنگ باشن اونا هم می تونن تو گوگل بیان بالا ، شاید حتی بالاتر از شما . گوگل معمولا در بالا و پایین صفحهی اول نتایج جستوجو، این لینکهای تبلیغاتی را نمایش میدهد. برای وبسایت خود، یک صفحهی لندینگ یا صفحهی فرود خوب و کاربرپسند طراحی کنید. ویدئوهای تبلیغاتی به دلیل استفاده از عناصر سمعی و بصری برای مخاطبان بسیار جذاب میباشند و باعث میشود در زمان کمتر، اطلاعات بیشتری را منتقل کند. به این ترتیب، وقتی مخاطبان شما به دنبالتان میگردند، شما در بهترین جای ممکن دیده میشوید و این همان به موقع بودن و در زمان درست در مکان درست بودن است. دیده شدن در نتایج گوگل بعد از اتمام بودجه تون ، تموم میشه . برای سریعتر دیده شدن وبسایت در صفحه اول نتایج جستجو، هیچ چیز بهتر از تبلیغ در گوگل نیست. برای آماده شدن جهت تبلیغات آنلاین در پلتفرمی مثل گوگل در ابتدا میبایست کلمات کلیدی که متناسب با کسب و کار شما هستند را بشناسید و فهرستی از آنها را تهیه کنید.

سئو سایت به فرآیند بهینه سازی سایت جهت مشاهده بیشتر در نتایج موتورهای جستجو گفته می شود و بطور کلی هر چقدر سئو سایت بهتر باشد هزینه های گوگل ادوردز شما کاهش پیدا می نماید. همچنین اعدادی که گوگل جهت هر کلیک از حساب کم میکند یک عدد ثابت و مشخصی نیست و با موقعیت تبلیغ، نوع لغت و پارامترهای دیگر تغییر میکند و ممکن است در یک روز اعداد متفاوتی از یک حساب کم شود. هر رفتار کوچیکی می تونه در سیستم اقتصاد کشور تاثیر گذار باشه . به عنوان مثال حساب بانکی ما در کشور ترکیه افتتاح شده بود و در نتیجه ما کشور ترکیه را در قسمت Billing Country انتخاب کردیم. این سرویس تا سال ۲۰۱۸ با نام گوگل ادوردز شناخته می شد اما از آن تاریخ به بعد، تحت عنوان گوگل ادز یا Google Ads ریبرند شد؛ اما نحوه کار آن تغییر چندانی نکرد و اصول پایه گوگل ادز درست مانند گوگل ادوردز هستند. جایگزین تبلیغات در گوگل یا گوگل ادوردز Google Adwords چیه ؟ شما باید تعیین کنید که در ازای هر کلیک، حاضرید چقدر هزینه کنید.

CPC برای تعیین هزینههای نمایش تبلیغات کاربران در موتورهای جستجو، Google Display Network برای AdWords و پلتفرمهای رسانههای اجتماعی استفاده میشود. برای ردگیری نرخ تبدیل، از کد آنالیز گوگل در وبسایت خود استفاده کنید. گوگل شرایط سختی را برای ورود افراد به شبکه تبلیغاتی خود تعیین کرده است. با برخی آموزشها و مهارتهای بازاریابی، افراد حرفهای میتوانند یک کمپین تبلیغاتی را راهاندازی کنند و نتایج فوقالعادهای داشته باشند. در بیشتر زبانها خیلی از صفحات نتایج جستوجو شامل آگهیهای گوگل ادز هستند. برخی کارشناسان سئو، این مکانیزم را به نوعی رقیبی برای سئو میدانند و برخی دیگر بر این باور هستند که گوگل ادز مانع از آن میشود تا سایتهایی که همه اصول سئو را رعایت میکنند به صفحات اول برسند، زیرا شرکتهایی که از گوگل ادز استفاده میکنند همواره یک گام جلوتر از آنها هستند. برای مشاوره و برنامه ریزی کمپین تبلیغات در گوگل خود کافی است با فروش گستر تماس بگیرید. هدف کمپین خود را بشناسید. کمپین تبلیغاتی: در هر کمپین تبلیغاتی تعدادی گروه آگهی تعریف میشود و میتوان محدودیتهایی نظیر میزان بودجه روزانه و تاریخ شروع و پایان تبلیغات را برای آن تعریف کرد.

گوگل دو شبکه مختلف را برای نمایش تبلیغات خود در نظر گرفته است: Search Network و Display Network. در روش دوم وب سایت شما بر روی وب سایت شما عملیات سئو و بهینه سازی وب سایت انجام می گردد تا وب سایت شما برای کلمات کلیدی مربوط به سایت شما صفحه اول گوگل باشد که گوگل وب سایت هایی را که در نتایج اصلی آن نمایش داده می شود نتایج طبیعی جستجو (organic search results) می نامد و به این عملیات سئو گفته می شود. این کمپینها جستجو (Search)، نمایشی (Display)، ویدیو (Video)، اپلیکیشن (App) و خريد (Shopping) است. روی علامت شبیه به سپر در نوار جستجو کلیک کنید. در این روش، تبلیغاتدهندگان در گوگل به ازای نمایش آگهی خود در گوگل مبلغی پرداخت نمیکنند، در واقع نمایش آگهی متنی در گوگل رایگان است، اما به ازای کلیک روی آگهی مبلغی از اعتبار اکانت گوگل ادز کم میشود. هزینه تبلیغات در گوگل به این صورت تعیین و پرداخت می شود که مثلا شما هزینه از 1 تا 10 سنت را برای کلیک هایتان تعیین می کنید سپس اکانت خود را با 50 دلار شارژ می کنید. ممکن است برایتان سوال شود که چه چیزی هزینههای تبلیغات گوگل را تعیین میکند؟

این کار نیاز به دانش فنی و تحلیل همه جانبه بازار و کلمات کلیدی مد نظر شما دارد تا به خوبی کاربران مد نظر شما را جذب کند و هزینههای پرداختی شما به شرکت گوگل به خوبی مصرف شود. اگر براتون امکان داره لطفا با پرداخت مبلغ کمی در هزینه های سایت سهیم باشید تا ما هم بتونیم با خیال راحت براتون بنویسیم و به سوال ها تون پاسخ بدیم . در این سیستم، شما برای نمایش لینک خود هیچ هزینهای پرداخت نمیکنید و تنها در ازای رسیدن به ترافیک بیشتر است که پول میپردازید. با اینحال، اگر کلمهای را انتخاب کنید که به وبسایت شما ارتباطی نداشته باشد هزینه زیادی برای شما خواهد داشت. CPM یا هزینه به ازای هر 1000 نمایش، مبلغی است که شما برای هزار نمایش تبلیغ پرداخت میکنید، این زمانی است که تبلیغ شما به هزار نفر نشان داده میشود. نحوهی کار این سرویس، در طول سالها تغییر کرده و اکنون بر پایهی سیستم پرداخت در ازای کلیک یا Pay Per Click است. گوگل ادوردز یک سیستم پرداخت به ازای کلیک PPC یا Pay-per-click است. یکی از این اقدامات استفاده از گوگل ادوردز است. چرا باید از گوگل ادز استفاده کنیم؟ یک مترجم خوب علاوه بر دانش و آگاهی های موردنیاز درزمینهٔ ترجمه، باید از مهارت های کلامی و نگارشی کافی نیز در این زمینه برخوردار باشد تا درنهایت بتواند یک متن ترجمه روان و عالی تهیه کند.

در مورد کلیک های اسپم گونه و بی هدف اگه از کلید واژه ها و فرمت صحیح استفاده بشه تا درصد زیادی مشکل حل میشه. با بهینه سازی تبلیغات می توانید کیفیت تبلیغ ها را افزایش دهید و بازخورد مثبت بیشتری دریافت کنید. این کمپین ها همانطور که از اسمشان بر می آید هوشمند هستند و امکان مدیریت حداقلی و محدودی را به شخص تبلیغ دهنده می دهند. بعد از ساخت تبلیغ، اگر می خواهید یک تبلیغ دیگر هم بسازید روی Done and Create Next Ad کلیک کنید. به این ترتیب، می توانید اطمینان داشته باشید که حتی اگر روی حساب خود نظارت نکنید، هرگز بیشتر از آنچه می خواهید هزینه صرف نمی شود. تصمیم بگیرید که چقدر میخواهید هزینه کنید و گوگل نتایج تخمینی را بر اساس بودجهٔ تبلیغاتی شما قبل از ایجاد کمپین به شما تبلیغ در گوگل نشان خواهد داد. در زیر این قسمت آدرس صفحه اصلی وبسایت نشان داده میشود. به بیان سادهتر، سعی کنید آدرس اینترنتی، عنوان، محتوا و متا تگ دقیقا با کلمه موردنظر همخوانی داشته باشد و متناسب با صفحه هدف باشد. البته یکسری استثنا نیز وجود دارد و آن این است که فرد پیشنهاد دهنده پایین ترین پیشنهاد و یا تنها پیشنهاد موجود بر اساس یک کلمه کلیدی را ارائه کرده باشد در این صورت لازم است تا فرد تبلیغات در سیستم گوگل ادز حداکثر قیمتی که مشخص کرده را به ازای هر کلیک بر روی تبلیغاتش پرداخت نماید.