مارکتینگ یا بازاریابی چیست و چه هدفی دارد؟ +توضیح کامل نورا | agahi-free

از تبلیغات پاپ آپ گرفته تا مکان های هدفمند بر اساس سابقه مشاهده کاربران، حالا روش های نوآورانه ای وجود داره که شرکت ها می تونن از طریق بازاریابی دیجیتال پیام دلخواهشون رو به مشتریان برسونن. به عنوان مثال؛ از بین چند محصول کدام یک مغز را جذب کرده و میل به خرید آن را بیشتر می‌کند. محصولی که مغز دستور خرید آن را می‌دهد، می‌تواند دارای رنگی خاص یا بسته بندی خاصی باشد. هدف بازاریابی عصبی، تعیین این محرک‌ها و اجرای آن‌ها روی محصول، به منظور جذب مشتری می باشد. به فروش کالاها و خدمات که بصورت مستقیم انجام شود، بازاریابی مستقیم می گویند. شرکت های درگیر در بازاریابی مستقیم از طریق تکنیک های تبلیغاتی خاص، با مشتریان هدف خود، ارتباط مستقیم برقرار می کنند.

  • مشتری باید در ابتدا به دلیل محصول یا خدماتی که شرکت تولید کرده یا پیشنهاد تولید آن را دارد، به شرکت علاقه‌مند شده باشد.
  • همان‌طور که روزنامه‌ها و مجلات روز به‌ روز بیشتر با قشر مخاطب مجلات چاپی آشنا می‌شوند، تجارت‌ها می‌توانند بر اساس نیاز از مقالات، عکس‌ها و محتواهای مشابهی که مشتریانشان می‌خوانند در جهت بازاریابی استفاده کنند.
  • «این اتفاق از طریق کاربرد و تأثیر رسانه‌ها و تغذیه‌های بازاریابی ویروسی (همه‌گیر) رخ داده است».
  • زنجیره تامین (به زبان ساده) کانالی است که از مواد خام یا اجزای تشکیل‌دهنده تا محصول نهایی (که قرار است به خریدار منتقل شود) امتداد دارد.
  • این کار یک روش جلب‌توجه برای بیان عقیده است و برندها از آن برای شکل‌گیری گفت‌وگوهای کارآمد درمورد ارزش‌های اخلاقی استفاده می‌کنند.
  درج آگهی رایگان بهترین سایت تبلیغات اینترنتی شهر آگهی | agahi-free

اگر محصول جدید نسبت به رقبای خود دارای مزایای بیشتری نباشد، ما وارد یک پروسه شکست خواهیم شد. در بازاریابی موفق و اصولی نباید محصولی بسازیم که تقاضا برای آن وجود ندارد و یا مجبور باشیم با شرکت های بزرگ‌تر و شناخته‌شده‌تر رقابت کنیم. اصول بازاریابی و مارکتینگ، مانند خیلی از علوم نوین جهان، در خواستگاه دنیای جدید یعنی ایالات متحده آمریکا شکل گرفته است. شناخت مخاطب هدف و بازاریابی برای آن تکنیکی است که توسط مشاغل در ابعاد و سطوح مختلف انجام می‌شود.

۵- طراحی استراتژی بازاریابی؛ تعیین مسیر پیش‌رو

جایگاه‌سازی، افکار و گفتار مشتریان درباره شما و محصولات و خدمات‌‌تان پس از استفاده از آن‌ها و پشت سر شما است. شاید ببینید محصولات و خدماتی دارید که با هر بار فروش آن‌ها، ضرر می‌کنید. گاهی یک ویژگی جدید به محصول فعلی اضافه می‌کنید و ارزش دریافتی و قیمتش را افزایش می‌دهید. گاهی می‌توانید یک ویژگی که از نظر مشتری مهم نیست را حذف کنید و به این ترتیب هزینه‌ها را کاهش داده و سود را افزایش دهید.

تجربه کاربری را به طور مداوم بهینه کنید

این اهداف بر تثبیت برند شما به‌عنوان یک مرجع از طریق محتوای ارزشمند، سخنرانی‌های اصلی و موارد دیگر تمرکز دارند. تعریف CIM از بازاریابی یک تعریف دقیق و جامع است که به این موضوع اشاره دارد که کار بازاریابی، برطرف کردن نیازهای مشتریان است. فقط نباید فراموش کرد که این رفع نیاز باید به طریقی باشد که پول وارد شرکت شود. هدف بازاریابی این است که مشتری را به خوبی بشناسد و بفهمد، تا به این ترتیب بتواند محصولات و خدماتی را ارائه دهد که برای او مناسب باشند و خود به خود فروش بروند. بازاریابی برند که به اون برند مارکتینگ هم می گن، با برجسته کردن کسب و کار و محصول به کمک داستان، شخصی سازی کردن سوشال مدیا و سایت و تکنیک هایی مثل طنز سعی می کنن با مشتری بیشتر و موثرتر ارتباط برقرا کنن. احتملا توی فیلم ها متوجه شدین که یکی از کاراکترها دائما فقط از یک محصول استفاده می کنه و نامحسوس اسم اون محصول و برندش در تصویر مشخصه.

  آگهی‌ 24 سامانه تبلیغات و آگهی رایگان اینترنتی | agahi-free

هدف در این نوع از انواع بازاریابی تأمل‌برانگیز بودن و شکل‌گیری مباحثه‌ای است که برند شما را به‌یادماندنی و با حسی خوب همراه کند. برنامه ریزی کنید که می‌خواهید محصول خود را کجا و چگونه بفروشید؛ برای مثال، شرکت‌های کالاهای مصرفی محصولات خود را به عمده‌فروشان و عمده‌فروشان نیز آن را به خرده‌فروشان می‌فروشند. مثلا اگر صاحب مشاور املاک هستید، باید با استفاده از یک متن زیبا برای تبلیغ مشاور املاک خود با مشتریان‌تان ارتباط موثر برقرار کرده و تعامل خود با آن‌ها را حفظ کنید. شبکه‌های اجتماعی به دلیل سرعت و سهولت اشتراک‌گذاری، زیستگاه طبیعی این نوع بازاریابی هستند. رایج‌ترین نمونه در زمآن‌های اخیر ایجاد ویدئوهای احساسی، غافلگیرکننده، خنده‌دار یا منحصربه‌فرد در یوتیوب است که سپس در فیس‌بوک، توییتر و کانال‌های دیگر به اشتراک گذاشته می‌شود. اول از همه باید بدانیم که قیف فروش یا sales funnel از قیف بازاریابی متفاوت یا marketing funnel با یکدیگر متفاوت است و این تفاوت را می‌توانید در مطلب چیستی قیف فروش و قیف بازاریابی بخوانید.