نکات مهم بازاریابی و فروش برای رشد کسب و کار چطور بازاریابی کنیم تا به فروش برسیم؟ | agahi-free

پیتر دراکر، مشاور و نویسنده مشهور در حوزه مدیریت و رهبری سازمانی، بر اهمیت مشتریان و نیازهای آن‌ها در زمینه کسب‌وکار تاکید می‌کند. او معتقد است که هدف یک کسب‌وکار، ایجاد و جلب رضایت مشتریان است و بازاریابی باید به‌طور موثر بر درک و برآورده کردن نیازهای آن‌ها تمرکز کند. بازاریابی محصول، محصولی را به بازار ارائه می‌دهد و بستری را برای تقاضای آن ایجاد می‌کند. این کار شامل جایگاه‌یابی و پیام‌رسانی، ارائه‌ی محصول و اطمینان از درک درست فروشندگان و مشتریان از مزایا و ويژگی‌های آن است.

  • این‌ها جمله‌های رابرت لوش (Robert Lusch) رییس کمیته تعریف بازاریابی در انجمن بازاریابی آمریکا (AMA) پس از تلاش‌های طولانی و بی‌وقفه برای ارائه‌ی تعریف بازاریابی نوین در سال ۲۰۰۴ است.
  • در اموزش بازاریابی و تبلیغات ما همیشه بر این نکته تاکید دارید که اگر بازاریابی یک چرخ باشد، تبلیغات یکی از پره‌های آن است.
  • برای آنکه شرکت‌ها اطمینان یابند که محصولات یا خدماتشان برای فروش و ارائه آماده است، باید مراحل مختلفی از بازاریابی را طی کنند.
  • برای شرکت‌هایی که به دنبال تثبیت خود در صنایع مرتبط هستند، هدف سهم بازار می‌تواند یک انتخاب عالی باشد.

این می‌تواند شامل تحقیقات بازار باشد که سعی می‌کند نیازها، انگیزه‌ها و ترجیحات مشتری را کشف کند؛ به‌گونه‌ای که روش‌های سنتی مانند نظرسنجی و گروه‌های متمرکز نمی‌توانند آشکار کنند. قیمت هزینه‌ای است که مشتری حاضر است برای محصول و نحوه در دسترس قراردادن آن متحمل شود. بازاریابان باید در مورد اهداف قیمت‌گذاری، روش‌های رسیدن به قیمت و عواملی که بر تعیین قیمت تأثیر می‌گذارند بسیار مراقب باشند. تصمیم‌گیری در مورد تولید محصول به این معنا است که چه کالاها یا خدماتی باید به مشتریان ارائه شود. مشتری باید در ابتدا به دلیل محصول یا خدماتی که شرکت تولید کرده یا پیشنهاد تولید آن را دارد، به شرکت علاقه‌مند شده باشد. برای پاسخ به سوال «طرح بازاریابی چیست؟» باید بگوییم برنامه بازاریابی شما به تاکتیک‌های شما بستگی دارد.

  گوگل آگهی : مرجع نیازمندیها و تبلیغات رایگان خرید، فروش، استخدام و خدمات | agahi-free

انواع بازاریابی دیجیتال بر اساس کانال

تکنیک‌های کلیدی آنلاین عبارتند از وب سایت شرکت، بهینه‌سازی برای موتور جستجو و وبینارها. مغز انسان برای نادیده گرفتن پیام‌هایی که به آن نیاز یا احتیاج ندارد، بسیار خوب عمل می‌نماید. توجه همه‌جانبه به این همه پیام چیزی جز آشوب ذهنی به همراه نخواهد داشت.

۴۴. بازاریابی زمینه‌ای (Field Marketing)

با به‌کارگیری روش‌های بازاریابی شاهد افزایش فروش، تبدیل شدن به برند، افزایش درآمد در نتیجه پیشرفت یک کسب‌وکار خواهیم بود. به‌طور کلی برترین روش‌های بازاریابی را می‌توان به گروه‌های زیر تقسیم کرد. بازاریابی شبکه ای بر افرادی متکی است که از شبکه‌های شخصی خود برای رشد یک کسب‌وکار یا فروش محصول استفاده می‌کنند.

مدیریت ارتباط با مشتری

همه تلاش‌های بازاریابی در بستری با عنوان محیط بازاریابی انجام می‌شود. تبلیغات دهان به دهان ، رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی مستقیم، مطبوعات، رادیو، تلویزیون، برنامه‌های متنوع فروش، وب‌سایت شرکت و کانال‌های دیگر که به جذب و متقاعد کردن افراد برای خرید محصول یا خدمات کمک می‌نمایند. کلیدِ دستیابی به یک استراتژی بازاریابی بهینه تضمین این مسئله است که مخلوط روابط برای برند، محصول یا خدمات شما درست انتخاب شده است.