قابل ذکر است که هر تکنیک فروش تنها برای قسمتی از فرآیند فروش موثر بوده و بر آن تاثیر گذار است. استفاده مجموعهای از تکنیکهای فروش بر فرآیند فروش در نهایت میتواند منجر به فروش شود. با توجه به گسترش بازارها و وجود انواع کالاهای مشابه با قیمتهای متفاوت، یک خریدار در مراجعه به بازار با گزینههای متعددی جهت خرید مواجه میشود. در نتیجه فروشنده با دشواریهای زیادی جهت فروش محصول خود مواجه میگردد. اما معمولا بخشی از آن شامل مشخصات مشتری، نحوه آشنایی، نام محصول خریداری شده، تعداد خرید و مواردی از این قبیل است.
- بسته به کسبوکارتان، ممکن است برخی برایتان فایدهای نداشته باشند و در عوض، بعضیها دقیقاً مناسب کار شما باشند.
- متخصص بودن در بازاریابی با وجود ابزارها و روشهای جدید که در اختیار ما قرار دارد، غیرممکن است زیرا مهارتهای زیادی نیاز دارد.
- در زمان بکارگیری تکنیک فروش ” فروش راه حل” ، فروشنده باید به عنوان یک مشاور حرفهای بتواند عمل کند و سوالات حرفهای بپرسد تا دقیقا نیاز مشتری بالقوه را درک نماید.
- زیرا حس تعصب و اعتقاد به محصول به مشتریان احتمالی حس خوبی را منتقل مینماید و که نتیجه آن منجر به خرید توسط مشتریان میگردد.
هیچ بهانهای نباید در خصوص تحقیقات پیش از مذاکره مورد قبول واقع گردد. داشتن یک برنامه بازاریابی که مسیر تلاش ها رو مشخص کنه برای هر کسب و کاری ضرورت داره تا از هدر رفتن بودجه، زمان و در نهایت واگذار کردن بخشی از بازار به رقبا جلوگیری کنه. این تکنیک علاوه بر اینکه برای کسب و کار هزینه کمتری رو شامل می شه، کنجکاوی و علاقه مخاطب رو برمی انگیزه و آگاهی از برند رو افزایش میده. این تکنیک که با عنوان بازاریابی عملگرا شناخته می شه جزو روش های بازاریابی دیجیتال به حساب میاد. در این تکنیک، تبلیغ کنندگان فقط در صورتی که اقدام موردنظرشون انجام بشه هزینه پرداخت می کنن.
تکنیکهای فروش بر پایه مطالعات علمی
روش بازاریابی شبکه ای توسط بسیاری از انواع کسب و کارها از جمله فروش مستقیم به کار گرفته شده است. این سیستم توسط نمایندگان معاملات املاک و بیمه، کلوپ های سلامتی و … برای جذب مشتری و خریدار مورد استفاده قرار گرفته است. مشتری مداری یا مشتری سازی یک تکنیک فروش است که فروشندگان برای ایجاد روابط بلندمدت با خریداران استفاده میکنند.
۱۱. مشتری را متقاعد کنید که به تغییر نیاز دارد
مایکروسافت بر اساس این واقعیت که مشتریان از 70 درصد عملکرد نسخههای قبلی استفاده نمیکنند، توسعه نسخههای آفیس را متوقف نکرد. در عوض، تقریباً هر دو سال یک بار در طول عمر ۳۰ساله مایکروسافت یک نسخه جدید منتشر کرد. تکنیک القای کمبود زمانی اتفاق میافتد که شما کاری میکنید که محصولی تقریباً خارج از دسترس به نظر برسد. داستان برندتان باید تا حد ممکن در عناصر مختلف کسب و کارتان جلوه گر باشد. سکوت به آنها اجازه میدهد که لحظهای تمرکز کرده و بهتر پیشنهاد شما را متوجه شوند.
تکنیک های فروش حرفه ای بیمه
فروشنده حرفهای با بهرهگیری از تکنیک فروش حرفهای ، توانایی درک صحیح موقعیت فروشنده را خواهد داشت. قبل از هر چیز باید گفت که تکنیک فروش حرفهای ، پیرامون هنر برقراری ارتباط و ایجاد منفعت دوطرفه شکل میگیرد. خریداران شما از ابتدای ارائه فروش شما حدودا به 70 درصد از اطلاعاتی که ارائه میدین توجه میکنن و میزان توجه اونها در پایان ارائه فروش به اوج میرسه. اما در میانه ارائه فروش، توجه اونها روند کاهش پیدا میکنه و اگه توجه و تمرکز اونها رو افزایش ندین چیزهای خیلی کمی از جلسه یا تماس ارائه فروش رو خاطر میارن. آموزش فروش پیشرفته با افزودن استراتژی ها و تکنیک های فروش B2B اضافی روی این اصول حیاتی استوار هستش. اما مهمه که بدونین خیلی از این تکنیک ها به این نیاز دارن که اول به درون خودتون نگاه کنین.