کسب و کارها در پلتفرم های مختلف محتوا تولید می کنن، محصولات و خدمات خودشون رو معرفی می کنن و با مخاطب های هدفشون ارتباط موثر برقرار می کنن. این هدف از طریق تجزیه و تحلیل بازار، تحقیق و تفکر در مورد علاقه مشتریان ایده آل یک کسب و کار و جذب اونها از طریق نوعی پیام رسانی که برای گروه هدف کسب و کار آموزنده و مفیده به دست میاد. این رویکرد به کسب و کارها کمک می کنه تا تعداد بیشتری از سرنخ ها رو به مشتری تبدیل کنن. در روانشناسی فروش باید به رفتار و علایق خریدار به خوبی توجه شود.
- در این تکنیک شما سه عدد رو قبل از توضیح اونها یادداشت میکنین.
- داستان سرایی یک روش آزموده شده و یکی از موثرترین تکنیک های فروش است که به شما کمک می کند از طریق داستان های مرتبط با مشتری خود ارتباط برقرار کنید.
- یکی از روشهای انواع فروش، تکنیک فروش B2B یا (Business To Business) میباشد که میان دو کسب و کار رخ میدهد.
- تحقیقات زیادی در مورد تاثیرات شناختی داستان ها برای ایجاد انگیزه در تغییر رفتار وجود داره.
- جلب توجه در واقع تکنیک های فروش خاصی هستش که به طور ویژه ای برای جلب توجه خریدار طراحی شدن و اونها رو دوباره درگیر مکالمه میکنن.
از اونجایی که اینفلوئنسرها در زمینه های مربوط به خودشون، رهبران فکری به حساب میان، درجه ای از اعتماد رو به دست آوردن که معمولا تعداد کمی از شرکت ها می تونن به اون دست پیدا کنن. بنابراین، دنبال کنندگان این افراد تمایل دارن به محصولات یا خدماتی که توسط اونها پیشنهاد می شه، توجه کنن. بازاریابی معرف یا Affilate Marketing با استفاده از تبلیغات شخص ثالث تلاش می کنه تا علاقه مشتری رو به محصول یا خدمات یک شرکت جلب کنه. معمولا شرکتی که از فروش محصول یا خدمات پورسانت دریافت می کنه، بازاریابی معرف رو انجام میده.
بازاریابی محتوا
در این راستا از تکنیک های مختلفی استفاده می شود تا احساس هیجان لحظه ای در مشتری ایجاد شود و تصمیم به خرید بگبرد. لازم است مشتری بداند کند که با خرید کالا یا خدمات مورد نظر به چه مزیتی دست پیدا می کند و اگر از خرید امتناع کند چه موقعیت و مزیت رضایت بخش را از دست می دهد. در این حالت ممکن است تا تماس بعدی ، مشتری ازدسترفته و هرگز به شما پاسخ ندهد. هرگز میز مذاکره را بدون آنکه بدانید مرحله بعدی چیست، رها ننمایید. حتما تا زمانی که مشتری را پشت خط تلفن یا میز مذاکره دارید، زمان جلسه بعدی یا مرحله بعد را با وی هماهنگ نمایید. زمانی که برای فروش یک محصول ده هزار تومانی باید صرف گردد به همان میزان است که باید یک محصول دویست هزار تومان فروخت ، پس مدیریت زمان میتواند موجب فروش بیشتر گردد.
مشتریان موجود رو به چالش نکشین
علم روانشناسی در فروش، به مجموعه اقداماتی اشاره دارد که درک بهتر مشتری، پرسش های صحیح و به موقع، شناخت نیاز مشتری و بازی با ذهن مشتری را شامل می شود. اگر شما دقیقا کسب و کار خود را بشناسید، می توانید به خوبی مشتری های هدف را شناسایی کرده و محصول یا خدمات خود را به آن ها ارائه دهید. شما باید دقیقا بدانید هدف مشتری از هم صحبتی با شما چیست و چگونه می توانید هر مشتری را به سمت استفاده از محصولات یا خدمات خود سوق دهید. مهم ترین اصل در روانشناسی فروش، نشان دادن مورد اعتماد بودن کسب و کار و جذابیت برای مشتری است.
در درس 6 از تکنیکهای فروش حرفه ای در خصوص افزایش فروش در واتس اپ صحبت میکنیم . در درس 3 از تکنیکهای فروش با 22 روش خلاقانه به منظور افزایش فروش آنلاین آشنا میشوید. در این نوشته سعی داریم فوت و فن فروشندگی حرفهای را به شما آموزش دهیم. یکی از تکنیکهای فروش این است که به جای رقابت در منطقه برابری ارزش، روی کارهایی تمرکز کنید که میتوانید برای مشتری انجام دهید و با آنچه رقبا ارائه میدهند، متفاوت است. این نقطه ارزش شما برای مشتری است؛ نقطه متمایز خود را در آنجا پیدا کنید.