تحقیقات نشان میدهد که بهترین زمان برای تماس با مشتری بین 8 تا 9 صبح و یا بین 4 و 5 عصر است . در فرایند تماس با سرنخ چقدر صبر میکنید؟ تحقیقات نشان دادهاند که هر چقدر زمان بیشتری از شروع بررسیهای مشتری بگذرد، احتمال خرید مشتری کاهش میابد. هر دقیقهای که صبر میکنید، میزان علاقهمندی مشتری به خرید بسیار کمتر میشود.
- بیشتر بازاریاب ها بر این باور هستن که این نوع از بازاریابی جزو موثرترین تکنیک های برای رسیدن به اهداف تجاری هستش.
- تکنیکهای فروش نوین، بر پایه روشهای علمی شکل گرفتهاند و به شما کمک میکنند تا در تمامی بخشهای فرایند فروش (مانند تکنیکهای فروش حضوری)، عالی عمل کنید.
- به عنوان مثال، فروشگاه پنیر ونیسیمو، هر برچسب نمایشی روی محصولات پنیر آنها حاوی نام پنیر، تلفظ، کشور مبدأ، نوع شیر و پیشنهادهای مکمل آن است.
توجه داشته باشید که همیشه با مشتری خود رو راست باشید در غیر این صورت با مشتری عصبانی و ناراضی روبرو خواهید شد که هرگز خرید خود را تکرار نخواهد کرد. یکی از روشهای نوین فروش عبارت است پیدا نمودن فرد تصمیمگیرنده اصلی. اینکه مشتری بلافاصله بعد از تماس از شما قیمت میخواهد و شما با اعداد و ارقام به دنبال تحریک وی میباشید، همگی جزء بازی با اعداد است. یکی دیگه از تکنیک های محبوبی که به طور گسترده توسط بازاریابان استفاده می شه ارسال نوتفیکیشن در تلفن همراه هستش. اگرچه پوش نوتیفیکیشن در کامپیوتر هم از طریق مرورگر قابل دریافت هستش، اما بیشترین بازدهی رو در تلفن های همراه داره. اگه تفاوت های بازاریابی B2B و B2C رو نمیدونین و میخواین یاد بگیرین پیشنهاد میکنیم حتما به صفحه “تفاوت بازاریابی B2B و B2C در چیست؟” ما سر بزنین.
۱۷. از روش ارجاع (Referral) بهره ببرید
دقت داشته باشید که فروش، بازاریابی و تبلیغات سه اصطلاحی است که همپوشانی زیادی دارند اما متفاوت از یکدیگرند. درباره آموزش بازاریابی و تبلیغات صحبت کردیم و آموزش بازاریابی و فروش را هم به شما ارائه کردیم. دقت داشته باشید برای اینکه به یک متخصص بازاریابی تبدیل شوید حتما لازم نیست که دوره دانشگاهی بگذرانید.
نیازهای نسنجیده رو معرفی کنین
هر مشتری در زمان خرید یا مشاهده محصول، تصورات ذهنی خود از آن محصول را در ذهن خود انجام میدهد. یک فروشنده در زمان فروش محصول میبایست به تکنیک های فروش حرفهای تسلط داشته تا بتواند تصوارت ذهنی خریدار را بیدار و نسبت به القا تصورات زیبا در خصوص محصول در ذهن مشتری اقدام نماید. یک بازاریاب خوب از فنون و تکنیکهای فروش حضوری از جمله مذاکره موثر آگاه است و از آنها در جلسات فروش استفاده میکند تا اعتماد مشتریان را بهتر جلب کند. فروشندگان حضوری همچنین دارای بیان مناسب و فن سخنوری خوبی هستند. فروش میهمانی از تکنیک های فروش مستقیم است، این نوع فروش در محیط های گروهی انجام می شود.
روش های بازاریابی و نحوه استفاده از آن ها
آخرین حوزه، احتمال چیزی است که از ابتدای امر به آن فکر میکردید. کمپینهای عمومی، تبلیغات و فضای مجازی، ابزارهایی هستند که در این حوزه مورد استفاده قرار میگیرند. برای ساختن یک سیستم فروش حرفه ای می توانید از راهنمایی مشاور یا اساتید فروش و بازاریابی استفاده کنید و از امکان پرسش و پاسخ برای این طراحی سیستم استفاده کنید. چنین امکاناتی از طریق موسسات آموزشی تخصصی نظیر موسسه ثروت آفرینان فراهم شده است. اگر سیستم فروش صحیحی انتخاب نکنید، هرگز فرایند موفقی را طی نخواهید کرد و به فروش نهایی نمی رسید. می توانید برای پیدا کردن سیستم فروش مناسب به بررسی فعالیت رقیبان حرفه خود بپردازید.