بازاریابی چیست؟ 0 تا 100 اصول بازاریابی + ویدئو و پادکست | agahi-free

این مبادله‌ها برای مشتریان، کارفرما و در نهایت جامعه، ارزشمند خواهند بود. آن‌ها قبلاً به شخصی که توصیه را از او دریافت می‌کنند اعتماد دارند و به طور خودکار این اعتماد و اعتبار را به برند معرفی شده منتقل می‌کنند. امروزه بازاریابی دهان به دهان سرعت رشد یک تجارت الکترونیکی است زیرا توصیه‌های شخصی را می‌توان به‌صورت آنلاین به اشتراک گذاشت؛ به‌خصوص از طریق رسانه‌های اجتماعی. متاسفانه «مشاوره» و انواع آن مثل مشاوره بازاریابی در ایران بیشتر به یک پوزیشن تبدیل شده است! منشاء این تحول معنایی هم سازمان‌ها و مدیران دولتی هستند که برای جا دادن به دوستان و آشنایان در سازمان، با انتشار یک حکم مشاور [که اکثرا شرح وظایف و مسئولیت مشخصی هم ندارند! هرچند خوشبختانه در سال‌های اخیر کسب و کارهای مختلفی با اهمیت این موضوع پی برده و با رجوع به افراد متخصص از تجربیات مشاوران استفاده می‌کنند.

  • منظور از پروداکت مارکتینگ (Product marketing) در بازاریابی چیست؟ بازاریابی محصول حوزه متمرکزی است که به ارائه استراتژیک یک محصول یا خدمات جدید به بازار اختصاص دارد.
  • مشتریانی که به عنوان یک فرد، مصرف کننده‌ی نهایی محصولات هستند و سازمان‌ها و کسب و کارهایی که مشتری یک کالا یا خدمت هستند.
  • پیش از آنکه ارائه محصول یا خدماتی را راه‌اندازی کنید، باید تصمیم گیری کنید که می‌خواهید چه چیزی را بفروشید، چه گزینه‌هایی در دسترستان هست یا به چگونگی بسته‌بندی و ارائه محصول به مصرف‌کنندگان بیندیشید.
  • بازاریابی سببی را بازاریابی مشارکتی Partnership Marketing نیز خوانده می‌شود، این تکنیک سبب ایجاد یک رابطه عمیق بین برندهای مکمل می‌گردد، از سوی دیگر این استراتژی مشارکتی دارای منافع بر هر دو برند(شرکت) خواهد بود.
  • در مقالۀ «گوریلا مارکتینگ چیست؟» بیشتر دربارۀ این نوع بازاریابی بخوانید.
  9 تکنیک فروش مدرن؛ مثال‌های واقعی از موفق‌ترین کسب و کارهای دنیا؛ وبلاگ آکادمی بازار | agahi-free

مشتریان هنگام تصمیم‌گیری درباره خرید محصول، این نظرات را به شدت ارزیابی می‌‌کنند. به این فکر کنید که کدام مشتری برای شما ارزشمندتر است و کدام مشتری می‌تواند بیشترین ارزش را از کسب و کار شما دریافت کند. حتی ممکن است شما صرفاً فروشنده‌ی محصول تولیدی کسب و کار دیگری باشید، اما وقتی از محصول حرف می‌زنیم، بحث شرایط تحویل، قیمت، شیوه‌ی اطلاع رسانی و همه‌ی جزئیاتِ ییشنهاد محصول مطرح است. اگر چه این روزها، مرز بین فرد و سازمان به شفافیت گذشته نیست، اما هم‌چنان توجه به این تفاوت می‌تواند نقش مهمی در موفقیت برنامه های بازاریابی داشته باشد. عموم ما، زمانی که بحث بازاریابی می‌شود، به یاد بازاریاب‌هایی می‌افتیم که قرار است محصولات مصرفی را در فروشگاه‌ها یا سوپرمارکت‌ها معرفی کنند.

بازاریابی آفلاین و بازاریابی آنلاین

لقب «ویروسی» از آن جهت است که افرادی که در معرض پیام هستند، آن را همان طور به هم انتقال می‌دهند که ویروس بین افراد منتشر می‌شود. ما در مقاله‌ای مجزا به صورت کامل در چیستی فروش و بازاریابی تلفنی و همچنینی ویژگی‌های آن توضیح داده‌ایم؛ توصیه می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با این مفهوم، حتما مقاله بالا را مطالعه کنید. مدلی از بازاریابی که با عنوان بازاریابی چریکی یا پارتیزانی هم شناخته می‌شود. اگر به دنبال جلب توجه زیاد مخاطبان هستید، از گوریلا مارکتینگ غافل نشوید.

چه چیزی را بازاریابی می‌کنیم؟

بخش عمده‌ای از دانش بخش‌بندی بازار در دنیای امروز، تا همین حد کهنه و ناکارآمد است. حتماً‌ از درس ارزش آفرینی به خاطر دارید که  برآیند تقاضا را بازار و برآیند عرضه را صنعت می‌نامیم. اگر سئو بالارفتن از راه‌پله‌های ساختمانی بلند باشد، تبلیغات کلیکی شما را با آسانسور، خیلی سریع به مقصد می‌رساند.

  7 مورد از روش های بازاریابی ویدیو + عکس | agahi-free

عمل مطلوبی که مشتری باید انجام بدهد را مشخص کنید

یکی از مؤثرترین روش‌های بازاریابی و جذب ترافیک، سئو (SEO) یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو است. تبلیغات کلیکی (PPC) همان تبلیغاتی هستند که در بالای نتایج جستجو مشاهده می‌کنید. بازاریابی را می‌توان با توجه به شاخص‌های مختلف به انواع متفاوتی تقسیم بندی کرد؛ به عنوان نمونه، بازاریابی سنتی و مدرن یا بازاریابی آنلاین و آفلاین. UGC بر داستان‌هایی که خود کاربران درباره کسب‌و‌کار شما و بدون هیچ‌گونه درخواستی به اشتراک می‌گذارند، متکی است. مدیریت بازاریابی (Marketing Management) علم و هنر انتخاب بازارهای هدف سودآور و نیز جذب و حفظ و افزایش مشتریان از طریق خلق و مبادله و ارائه ارزش به آنان است.