جلب توجه در واقع تکنیک های فروش خاصی هستش که به طور ویژه ای برای جلب توجه خریدار طراحی شدن و اونها رو دوباره درگیر مکالمه میکنن. اکثر فروشندگان B2B میگن که همپوشانی 70 درصد یا حتی بیشتر هستش. در دسته بندی های رقابتی، خیلی از شرکت ها میتونن فروش رو بر اساس ارائه قابلیت ها و قیمت های مشابه انجام بدن. اگه خریداران شما تمایز کافی بین شما و سایر انتخاب نمیبینن، احتمالا بر اساس قیمت، محصولات رو با هم مقایسه میکنن.
- شما باید قبل از فروش، روی همدلی، گوش دادن فعالانه و تمایل به ارائه ارزش های بزرگ و محسوس تسلط پیدا کنین.
- در غیر این صورت، یک کسب و کار می تونه با ارسال محتوا، تعامل با فالوورها یا آپلود رسانه هایی مثل عکس و ویدیو به صورت ارگانیک رشد کنه.
- برای کمک به شما در بهروز ماندن از این انقلاب در تکنیک های فروش، این فهرست جامع از 32 تکنیک فروش، همه چیزهایی را که برای ارتقای فرآیند فروش خود باید بدانید، پوشش میدهد.
- صادقانه به او کمک کنید تا بتواند بهترین تصمیم را بگیرد، به جای آنکه صرفا به دنبال فروش به هر روش ممکن باشید.
به عنوان یکی از مهمترین نکات بازاریابی حضوری بهتر است آنها را با خود به همراه داشته باشید تا در صورت نیاز به مشتری ارائه دهید. به این موارد گاهی میتوان لیست مجوزها یا تاییدیهها را نیز اضافه کرد. در نظر داشته باشید که امروز چه تغییراتی میتوانید در کسبوکار خود ایجاد کنید تا به افزایش شناخت و ارتباط با مشتری کمک کند. برای نمونه داشتن باشگاه مشتریان یا برنامههایی برای افزایش وفاداری مشتریان مانند برنامههای تخفیف میتواند اثرگذاری خوبی داشته باشد.
تکنیک فروش ” فروش راه حل” Solution
در برخی موارد شناخت مشتری می تواند پیچیده باشد، زیرا ممکن است حتی خود مشتری نیز دقیقا مطمئن نباشد که چه محصول و خدماتی را نیاز دارد و یا در رابطه با نیاز خود اطلاعات مفیدی نداشته باشد. این افراد در شبکه های مختلفی فعالیت می کنن که توی ایران می تونیم به پلتفرم هایی مثل اینستاگرام، لینکدین، توییتر و حتی وبلاگ های سایت ها اشاره کنیم. در نتیجه اینفلوئنسر مارکتینگ، هم فروشمون بالا می ره و هم به برندسازی شرکتمون کمک کردیم. برگزاری کمپین هایی مثل Brand Keyword در این کانال ها باعث می شه تا توجه کاربران رو به سمت کسب و کار خودتون جلب کنین. فرآیند بازاریابی یک راهنمای گام به گام هستش که چگونگی و مسیر تلاش های بازاریابی یک سازمان رو مشخص می کنه. در این بخش به 6 گام اساسی برای اینکه یک فرآیند بازاریابی موفق رو سپری کنین اشاره کردیم.
۲۳ تکنیک فروش موفق و حرفه ای
گاهی ممکن است یک تکنیک تنها برای یک متدولوژی فروش خاص اعمال شود و نقش رکن اصلی فلسفه و چهارچوب فروش هر شخصی را بازی کند. به عنوان مثال می توان به
افزایش دانلود برنامه، ترافیک وب سایت شما، اندازه مخاطبان رسانه های اجتماعی و
اندازه لیست ایمیل اشاره کرد. تکمیل خودکار گوگل نیز راهی سریع و آسان برای یافتن ایدههایی در مورد آنچه
که مردم به دنبال آن هستند، است. دانستن ویژگیهای مخاطبتان به شما کمک میکند تا بتوانید راههای ارتباطی با آنها را پیدا کنید و از همان کانالها وارد شوید. تا زمانی که انگیزه و تلاش خالصانه برای کمک به مشتریان در انتخاب کالای مدنظرشان داشته باشید، بدانید که هر لحظه دارید به سرمایه عظیم اجتماعی نزدیکتر می شوید. بگذارید مشتریان ایرادهای کارتان را به شما بگویند و شما هم خیلی جدی به دنبال حل ایراداتتان باشید.
– شناسایی دقیق تصمیم گیرنده
تکنیک های آنلاین کلیدی شامل وب سایت یک شرکت، تلاش های مداوم برای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و وبینارهای صنعتی است. یکی از موارد مهم در تهیه بوم مدل کسب و کار این است که چه برنامهریزی و راهکاری برای ارتباط با مشتریان داریم. به شما پیشنهاد میکنم بخش مربوط به ارتباط با مشتریان در بوم مدل کسب و کار را مطالعه کنید. همان طور که گفتم، قرار است با مشتری خودتان مثل یک دوست که به مهمانی دعوتش کردید برخورد کنید. با یک مثال ساده که حتما برای شما هم اتفاق افتاده منظورم را بهتر میرسانم.