تکنیک های فروش موثری که هر فروشنده باید بداند 5 ترفند مهم | agahi-free

در واقع در این تکنیک ها شما انگیزه منحصر به فرد خریدار خودتون رو درک می کنین. توجه کرده‌اید که خریدارهایتان چگونه رفتار می‌کنند؟ تحقیقات نشان می‌دهد که تکرار حرکات و حالات دیگران سبب می‌شود تا دید بهتری نسبت به شما داشته باشند. این تکنیک فروش – که به آن تقلید می‌گویند – به خوبی در زن و شوهرها قابل مشاهده است. اما این تکنیک در محیط‌های کاری (جلسات، همایش‌ها و در زمان صحبت با همکاران) نیز دیده می‌شود. یکی از تکنیک‌های فروش این است که وقتی با خریدار صحبت می‌کنید، اولین کلمه‌هایی که از دهانتان خارج می‌شوند چه هستند؟ این یک صحبت خودمانی کوتاه است.

  • جهت افزایش فروش با استفاده از روش فروش علمی‌ بایستی فروشنده نسبت به شناسایی عوامل موثر بر مغز خریدار آگاهی لازم را داشته و براساس عملکرد ذهن خریدار، رفتار خود را تنظیم نماید.
  • هر انسانی تعامل (حتی در حد یک خرید کوچک) با انسان‌های شریف را بیشتر می‌پسندد؛ بنابراین سعی کنید با شرافت و قضاوت درست نسبت به رقبا دید مشتریان تان را نسبت به خودتان و محصولاتتان مثبت نگه دارید.
  • احتمالاً از قبل هم برای چنین روزی برنامه ریخته است؛ مثل شب یلدا، عید نوروز و بلک‌فرایدی.

در یکی از معروف‌ترین تحقیقات دنیل، از مشتریان خواسته شد تا یک دستگاه پخش DVD بخرند. پس از آنکه دستگاه پخش DVD به مشتری نشان داده شد، تنها 10% خرید کردند؛ و وقتی دستگاه دومی نشان داده شد، میزان خرید تا 66% افزایش پیدا کرد. بازاریابی فرآیند جذب افراد به محصول یا خدمات شرکت شما بر اساس نیاز مشتری است. این امر به واسطه درک و تحلیل منافع مشتری ایده آل شما در قالب تحقیقات بازار اتفاق می‌افتد. بازاریابی به کلیه جنبه‌های یک کسب و کار، از جمله توسعه بازار یا محصول، روش‌های توزیع، فروش و تبلیغات ارتباط پیدا می‎‌کند. با ما همراه باشید تا در این درسنامه‌ی جامع، بازاریابی را قدم به قدم یاد بگیرید.

  تبلیغات رایگان درج آگهی رایگان | agahi-free

۲۰. به رهبری فروش فکر کنید

یک فروشنده حرفه‌ای دارای شاخص‌هایی برای شناسایی مشتریان خود است و زمان خود را صرف تمام مشتریان بالقوه نمی‌کند، بلکه برای زدن به هدف، هدف را به درستی شناسایی می‌نماید. بازاریابی دهان به دهان یا word of mouth marketing روشی هستش که در اون کسب و کار تبلیغ و بازاریابی خودش رو به مشتری می سپاره. چطور؟ به این صورت که مشتری اگه از محصول یا خدمات شما راضی باشه، شما رو به بقیه معرفی می کنه و این نکات مثبت دهان به دهان می چرخه. سمینارها و بعد از شیوع کرونا، وبینارها محبوبیت خاصی بین کسب و کارها برای بازاریابی خدمات و محصولاتشون پیدا کردن و از طریق تعامل درون فرد صورت می گیره. بیشتر بازاریاب ها بر این باور هستن که این نوع از بازاریابی جزو موثرترین تکنیک های برای رسیدن به اهداف تجاری هستش. شرکت هایی مثل دیجی کالا و اسنپ به طور پیوسته از این تکنیک بازاریابی استفاده می کنن.

ارتباط بین بازاریابی شبکه ای با فروش مستقیم

بازاریابی تمامی مراحل تولید محصول، مطالعه‌ی بازار هدف، توزیع محصول، استراتژی فروش، روابط اجتماعی و پشتیبانی مشتریان را شامل می‌شود. مخاطبان هدف، گروهی از افرادی هستن که با احتمال بیشتری برای خرید محصول یا خدمات یک شرکت اقدام می کنن. یک کسب و کار می تونه با استفاده از ارزیابی مشتری، پروفایل سازی و تجزیه و تحلیل رقبا، مخاطبان هدف خودش رو تعریف کنه. همه اینها می تونه در تصمیم گیری های مرتبط با بازاریابی و تعیین کانال های توزیع به شرکت کمک کنه. بازاریابی به فعالیت هایی اطلاق می شه که یک شرکت برای ترویج خرید یا فروش یک محصول یا خدمات انجام میده.

  ثبت آگهی رایگان بهترین سایت درج آگهی رایگان | agahi-free

تکنیک سوم: فروش راه حل به جای کالا

بازاریابی ارجاعی یک استراتژی است که توسط کسب و کار ها برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود از طریق تشویق مشتریان فعلی به ارجاع مشتریان جدید به کسب و کار استفاده می شود. به طور معمول، کسب و کار نوعی انگیزه در مشتری برای ارجاع ایجاد می کند. بازاریابی ارجاعی می تواند راهی موثر برای کسب و کارها برای ایجاد مشتریان و مشتریان جدید باشد؛ زیرا مردم بیشتر به توصیه های شخصی که می شناسند اعتماد می کنند تا تبلیغات یک کسب و کار. کسی که تکنیک های فروش حرفه ای دارد، می‌داند اهانت به رقبا اصلا حرفه ای و متناسب با شان کسب و کار شما نیست.